The TWINS
Royal Enfield er verdens ældste motorcykel fabrikat.
Oprindelig produceret i Redditch, England. I 1950’erne flyttede man en del af produktionen til Indien. Sent i 1960’erne måtte Enfield England give op, en konkurs var en realitet. Produktionen fortsatte i Indien.
En Enfield er ægte historie. En TWIN har det også.. Læs nedenstående..
TWIN 650 og motorerne er med 100% moderne Continental EFI, Euro 5 og mere… Men noget må ikke ændres… derfor oplever du naturligvis stadig lyden, følelsen, design og Enfield ånden! – der er ægte Royal Enfield!
Er Enfield’s fin-mekanik som Japanske MC?
Nixen.. – ønsker du en ny symaskine så køb en Japaner! HVIS du derimod leder efter noget der mærkes.. indlevelse, følelsen af at eje historien, sjælen – så står der Royal Enfield på slutsedlen!
GT 650 TWIN – Engine
Type | 2-cyl. TWIN, OHC 4T, Luft/Oliekølet, EFI |
Displacement | 648cc |
Bore x stroke | 78mm x 67,8mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 47hk @ 7100 rpm |
Maximum Torque | 52 Nm @ 4000 rpm |
Ignition System | Digital electronic ignition |
Clutch | Wet, multi-plate slipper |
Gearbox | 6 Speed |
Lubrication | Wet sump |
Engine Oil | Spectro 10w50 Api SL |
Fuel Supply | Electronic fuel injection |
Air Cleaner | Paper Element |
Engine Start | Electric/Kick |
Interceptor 650 TWIN – Engine
Type | 2-cyl. TWIN, OHC 4T, Luft/Oliekølet, EFI |
Displacement | 648cc |
Bore x stroke | 78mm x 67,8mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 47hk @ 7100 rpm |
Maximum Torque | 52 Nm @ 4000 rpm |
Ignition System | Digital electronic ignition |
Clutch | Wet, multi-plate slipper |
Gearbox | 6 Speed |
Lubrication | Wet sump |
Engine Oil | Spectro 10w50 Api SL |
Fuel Supply | Electronic fuel injection |
Air Cleaner | Paper Element |
Engine Start | Electric/Kick |
Chassis and Suspension
Type | Double cradle |
Front suspension | 41mm forks, 110mm travel |
Rear suspension | Twin coil over 88 mm travel |
Chassis and Suspension
Type | Double cradle |
Front suspension | 41mm forks, 110mm travel |
Rear suspension | Twin coil over 88 mm travel |
Dimensions
Wheelbase | n/a |
Ground Clearance | 174 mm |
Length | 2122 mm |
Width | 744 mm (Without Mirrors) |
Height | 1024 mm (Without Mirrors) |
Seat Height | 790 mm (single seat) |
Kerb Weight | 198 Kg (with no Fuel & 90% Oil) |
Fuel Capacity | 12.5 Ltr |
Dimensions
Wheelbase | n/a |
Ground Clearance | 174 mm |
Length | 2122 mm |
Width | 789 mm (Without Mirrors) |
Height | 1165 mm (Without Mirrors) |
Seat Height | 804 mm |
Kerb Weight | 202 Kg (with 0% Fuel & 90%Oil) |
Fuel Capacity | 13.7 Ltr |
Brakes and Tyres
Tyres Fr. | 100/90 – 18 |
Tyres Rr. | 130/70 – 18 |
Brakes Front | 320mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes Rear | 240mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes and Tyres
Tyres Fr. | 100/90 – 18 |
Tyres Rr. | 130/70 – 18 |
Brakes Front | 320 mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes Rear | 240 mm Brembo m/Bosch ABS |
The Himalayan
Royal Enfield er verdens ældste motorcykel fabrikat 1901.
Oprindelig produceret i Redditch, England. I 1950’erne flyttede man delvis produktionen til Indien. Sent i 1960’erne måtte Enfield England sande en konkurs var en realitet. Produktionen fortsatte i Indien.
En Enfield er ægte historie.. og mængder af indlevelse… læs nedenstående..
Himalayan er så afbalanceret, så nem håndterbar, top affjedring, stærk pris og lave driftomkostninger… den TIGGER om at komme på opdagelse i Himalaya, norske fjelde osv.. Hvis det er rigelig entusiastisk, så for pokker da en tur ad danske grusveje og skovstier…
Er Enfield’s fin-mekanik som Japanske MC?
Nixen.. – ønsker du en ny symaskine så køb en Japaner! Leder du efter noget der mærkes.. oplevelser, følelsen af at eje historie, sjæl, ejerglæde når du kører MC.. så står der Royal Enfield på slutsedlen!
Engine
Type | En cylinder, 4T Luftkølet, EFI, SOHC |
Displacement | 411ccm |
Boring x slag | 78mm x 86 mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 24,5 hk @ 6500 omdr |
Maximum Moment | 32 Nm @ 4250 rpm |
Tænding System | Digital elektronisk |
Kobling | Vådkobling multi-plade |
Gear | 5 Speed |
Smøring | Vådsump |
Olie | 10 W 40 Spectro |
Fødesystem | Elektronisk EFI |
Luftfilter | Papir Element |
Start system | Elstart |
Chassis & Suspension
Stel Type | Half duplex split cradle chassis |
Affjedring for | Teleskob, 41mm gaffel, 200mm vandring |
Affjedring bag | Monodæmper dæmper m/link 180mm vandring |
Dimensions
Aksel afstand | 1465 mm |
Frihøjde | 220 mm |
Længde | 2190 mm |
Bredde | 840 mm (Uden spejle) |
Højde | 1360 mm (inkl. vindskærm) |
Sædehøjde | 800 mm |
Køreklar vægt | 191 Kgs (with 90% Fuel & Oil) |
Benzin | 15 Ltr |
Brakes & Tyres
Fordæk | 90/90-21 |
Bagdæk | 120/90-17 |
Bremser for | 300mm Disc, 2-Piston floating caliper |
Bremse bag | 240mm Disc, piston floating caliper |
Electricals
Electrical System | 12 volt – DC |
Batteri | 12 volt, 8Ah |
Forlygte | 60 W / 55 W, HALOGEN |
Baglygte | LED |
Blink | 12V, R10W X 4no |
Scram 411
Royal Enfield Scram 411 gør det igen.. igen og igen..
Du ved hvor meget ros vores Himalayan har fået. Set fra vores side er Scram 411 mere af det gode!
Find en af vores forhandlere, be’ pænt om en tur.. hvis du har råd. Når du har kørt, VIL du nemlig ha’ en..
Engine
Type | En cylinder, 4T Luftkølet, EFI, SOHC |
Displacement | 411ccm |
Boring x slag | 78mm x 86 mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 24,5 hk @ 6500 omdr |
Maximum Moment | 32 Nm @ 4250 rpm |
Tænding System | Digital elektronisk |
Kobling | Vådkobling multi-plade |
Gear | 5 Speed |
Smøring | Vådsump |
Olie | 10 W 40 Spectro |
Fødesystem | Elektronisk EFI |
Luftfilter | Papir Element |
Start system | Elstart |
Chassis & Suspension
Stel Type | Half duplex split cradle chassis |
Affjedring for | Teleskob, 41mm gaffel, 200mm vandring |
Affjedring bag | Monodæmper dæmper m/link 180mm vandring |
Dimensions
Aksel afstand | 1465 mm |
Frihøjde | 220 mm |
Længde | 2190 mm |
Bredde | 840 mm (Uden spejle) |
Højde | 1360 mm (inkl. vindskærm) |
Sædehøjde | 800 mm |
Køreklar vægt | 191 Kgs (with 90% Fuel & Oil) |
Benzin | 15 Ltr |
Brakes & Tyres
Fordæk | 90/90-21 |
Bagdæk | 120/90-17 |
Bremser for | 300mm Disc, 2-Piston floating caliper |
Bremse bag | 240mm Disc, piston floating caliper |
Electricals
Electrical System | 12 volt – DC |
Batteri | 12 volt, 8Ah |
Forlygte | 60 W / 55 W, HALOGEN |
Baglygte | LED |
Blink | 12V, R10W X 4no |
Celebrate the Meteor
Royal Enfield er verdens ældste motorcykel fabrikat fra 1901.
Oprindelig produceret i Redditch, England. I 1950’erne flyttede man en del af produktionen til Indien. Sent i 1960’erne måtte Royal Enfield i England give op, en konkurs var en realitet. Produktionen fortsatte uanfægtet i Indien.
En Enfield er ægte historie. Og giver aldrig op.. læs nedenstående.
Grundlæggende køber du en 1950/60’er Enfield! – meget er ændret. Kvaliteten er nutidens standard og dermed langt bedre – de kører godt, motor med Bosch EFI, de er slidstærke, tætte for olie.. og opfylder moderne krav.
Rejsebagagen ligger bag dig.. når en Enfield tur ligger foran dig.
HVIS du leder efter noget du kan mærke.. følelsen at eje historie og sjæl når du kører – folk kommer over for en snak når du tanker.. så må du ha’ en Enfield.
Motor data
- 1. cyl. 4T
- EFI
- Effekt 20,2 hk
- 27 nm v/4000 omdr.
- Boring/Slag 72 x 85,8 mm.
- 349 ccm
- Luft-olie kølet
- 5 gear kædetræk
- Spectro 15w-50 Api SL Semi-synt.
- El-start
Div. data
- Dæk for 100/90-19
- Dæk bag 140/70-17
- Hydraulisk skivebremse 300 mm for
- Hydraulisk skivebremse 270 mm bag
- Bybre flydende kalibre og ABS
- ABS bremser. Enkel/dobbelt kanal
- 41 mm Teleskop affjedring forgaffel
- Bagdæmper twin tube 6-klik justerb.
- 5-trins gear
Udstyr/data mm.
- Tripper sat. navigation
- USB oplade stik
- LED lys for/bag
- LxBxH 214 x 84,5 x 114 cm
- Vægt 195 kg
- Benzintank 13 ltr.
- Sædehøjde 76,5 cm
- Alufælge for/bag
Classic 350 EFI.
Enfield Konkurs sent i 60erne.. midt i tumulten glemte kreditorerne produktionen i Indien, hvor man fortsatte som intet var hændt..
Og det gør de stadig…
Motor data
- 1. cyl. 4T
- EFI
- Effekt 20,2 hk
- 27 nm v/4000 omdr.
- Boring/Slag 72 x 85,8 mm.
- 349 ccm
- Luft-olie kølet
- 5 gear kædetræk
- Spectro 15w-50 Api SL Semi-synt.
- El-start
Div. data
- Dæk for 100/90-19
- Dæk bag 140/70-17
- Hydraulisk skivebremse 300 mm for
- Hydraulisk skivebremse 270 mm bag
- Bybre flydende kalibre og ABS
- ABS bremser. Enkel/dobbelt kanal
- 41 mm Teleskop affjedring forgaffel
- Bagdæmper twin tube 6-klik justerb.
- 5-trins gear
Udstyr/data mm.
- Tripper sat. navigation
- USB oplade stik
- LED lys for/bag
- LxBxH 214 x 84,5 x 114 cm
- Vægt 195 kg
- Benzintank 13 ltr.
- Sædehøjde 76,5 cm
- Alufælge for/bag
Super Meteor 650
Engine
Type | 2-cyl. TWIN, OHC 4T, Luft/Oliekølet, EFI |
Displacement | 648cc |
Bore x stroke | 78mm x 67,8mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 47hk @ 7100 rpm |
Maximum Torque | 52 Nm @ 4000 rpm |
Ignition System | Digital electronic ignition |
Clutch | Wet, multi-plate slipper |
Gearbox | 6 Speed |
Lubrication | Wet sump |
Engine Oil | Spectro 10w50 Api SL |
Fuel Supply | Electronic fuel injection |
Air Cleaner | Paper Element |
Engine Start | Electric/Kick |
Engine
Type | 2-cyl. TWIN, OHC 4T, Luft/Oliekølet, EFI |
Displacement | 648cc |
Bore x stroke | 78mm x 67,8mm |
Compression Ratio | 9.5 : 1 |
Maximum Power | 47hk @ 7100 rpm |
Maximum Torque | 52 Nm @ 4000 rpm |
Ignition System | Digital electronic ignition |
Clutch | Wet, multi-plate slipper |
Gearbox | 6 Speed |
Lubrication | Wet sump |
Engine Oil | Spectro 10w50 Api SL |
Fuel Supply | Electronic fuel injection |
Air Cleaner | Paper Element |
Engine Start | Electric/Kick |
Chassis and Suspension
Type | Double cradle |
Front suspension | 41mm forks, 110mm travel |
Rear suspension | Twin coil over 88 mm travel |
Chassis and Suspension
Type | Double cradle |
Front suspension | 41mm forks, 110mm travel |
Rear suspension | Twin coil over 88 mm travel |
Dimensions
Wheelbase | n/a |
Ground Clearance | 174 mm |
Length | 2122 mm |
Width | 744 mm (Without Mirrors) |
Height | 1024 mm (Without Mirrors) |
Seat Height | 790 mm (single seat) |
Kerb Weight | 198 Kg (with no Fuel & 90% Oil) |
Fuel Capacity | 12.5 Ltr |
Dimensions
Wheelbase | n/a |
Ground Clearance | 174 mm |
Length | 2122 mm |
Width | 789 mm (Without Mirrors) |
Height | 1165 mm (Without Mirrors) |
Seat Height | 804 mm |
Kerb Weight | 202 Kg (with 0% Fuel & 90%Oil) |
Fuel Capacity | 13.7 Ltr |
Brakes and Tyres
Tyres Fr. | 100/90 – 18 |
Tyres Rr. | 130/70 – 18 |
Brakes Front | 320mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes Rear | 240mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes and Tyres
Tyres Fr. | 100/90 – 18 |
Tyres Rr. | 130/70 – 18 |
Brakes Front | 320 mm Brembo m/Bosch ABS |
Brakes Rear | 240 mm Brembo m/Bosch ABS |
HNTR 350
Motor data
- 1. cyl. 4T
- EFI
- Effekt 20,2 hk
- 27 nm v/4000 omdr.
- Boring/Slag 72 x 85,8 mm.
- 349 ccm
- Luft-olie kølet
- 5 gear kædetræk
- Spectro 15w-50 Api SL Semi-synt.
- El-start
Div. data
- Dæk for 100/90-19
- Dæk bag 140/70-17
- Hydraulisk skivebremse 300 mm for
- Hydraulisk skivebremse 270 mm bag
- Bybre flydende kalibre og ABS
- ABS bremser. Enkel/dobbelt kanal
- 41 mm Teleskop affjedring forgaffel
- Bagdæmper twin tube 6-klik justerb.
- 5-trins gear
Udstyr/data mm.
- Tripper sat. navigation
- USB oplade stik
- LED lys for/bag
- LxBxH 214 x 84,5 x 114 cm
- Vægt 195 kg
- Benzintank 13 ltr.
- Sædehøjde 76,5 cm
- Alufælge for/bag